SIEDEM ŁEZ
Wszystko zaczęło się około 97-98 roku, kiedy to młody zajawkowicz Esteope wraz ze swoim kumplem Ziułkiem postanowili nagrać pierwszy kawałek 2 elementy. Po pierwszym nagrali jeszcze kilka następnych, razem z Fajferem, Białym (koleżkami z ogólniaka) i SFMem (ziomkiem jeszcze z czasów podstawówki) i tak powstał zespół ACS. Kawałki z tamtego okresu powstawały w bardzo prymitywny sposób... Podkłady opierały się na samplach zmiksowanych w programie Beat 2000 z gotowymi perkusjami wycinanymi np. z Fun Lovin Criminals. Wokale nagrywane były na żywo na kasetę za pomocą prościutkiego mikrofonu pseudoscenicznego marki Phillips. W ten sposób powstała demówka której najprawdopodobniej nikt oprócz znajomych nie miał okazji usłyszeć...
W tym samym czasie równie młody zajawkowicz Ken stawiał pierwsze kroki jako fristajlowiec, szukając stylu, równocześnie pisząc i nagrywając swoje solowe utwory. Po pewnym czasie brał udział w Home Boy Show startując w bitwach na żywo w radiu Jazz, w audycji Majkela Moritza...
"Nie wiem czy można to nazwać jakimś spektakularnym wydarzeniem gdyż startowałem tam tylko 3 razy, natomiast wiem jedno jak na kogoś kto dopiero zaczyna to osiągnąłem spory sukces... dwa razy zajmując pierwsze miejsce i raz miejsce drugie. Najbardziej wspominam walkę z Wójkiem Samo Zło, gdzie szedłem z nim łeb w łeb aż w końcu uzyskałem przewagę jednego punktu, co sprawiło, że wygrałem ten konkurs..."
Potem przyszedł czas na wspólne nagrywki z Noskiem i Studniarkiem jako Nowe Pokolenie.
Projekt ACS w sposób naturalny rozpadł się na dwa odrębne projekty: Rezerwuwua ( Biały i Fajfer) oraz Dwie Strony Miasta( Ziuek, Stopa oraz SFM który odtąd rymował jako Słoń). Fajfer po nagraniu paru kawałków z Białym skupił się raczej na solowych produkcjach, po jakimś czasie rozpoczął współpracę z producentem Astro i stworzyli razem projekt Rezonans (można ich było usłyszeć np. na WuWuA 022 vol.2) i ogólnie lenił się z nagrywaniem. Dwie Strony Miasta zaowocowało bardzo dużą ilością bardzo udanych numerów.
Siedząc pewnego dnia w knajpie ze Stopkiem Ziułek spotkał swojego starego koleżkę Cebekę, który chciał ich poznać z Kenem. Ken Zawsze Caro ? miał wtedy dużą zajawkę na fristajl, był to dzień w którym od rana nie nawinął nic co by się nie rymowało... Robi to spore wrażenie jak gadasz z gościem o normalnych rzeczach a on cały rozmową z tobą gada rymami... Od słowa do słowa, Ken nagrał z Dwiema Stronami Miasta parę wspólnych kawałków i po jakimś czasie założył wraz ze Stopkiem osobny projekt ŁEZ SIEDEM, już jako Tektyw.
W 99 roku w wakacyjnych okolicznościach Słoń i Stopa spotkali zajebiście śmiechowego chłopaka o karnacji turka. Rzensa jak się okazało próbował swoich sił w rapie i produkcji od jakiegoś czasu. Postanowili zrobić coś razem.
"Za małolata słuchałem takiej muzy jak Clawfinger, Red Hot Chilli Peppers, zajawka na hip hop przyszła później, zacząłem jeździć na desce, potem na rolkach i tak od szerokich spodni zaczęło się słuchanie Rapu.
Dużo słuchałem Polskiego hip-hopu, potem usa, francja.
To co mnie jarało w rapie to bardziej bity niż nawijki, dlatego zawsze podstawą byl dla mnie dobry bas z perkusją, i jak sluchałem kawałków to wsłuchiwałem się zazwyczaj w bit."
Rzensa został producentem ŁEZ SIEDEM.
"Pierwsze nagrywki na dynamicznym i kupowanie vinyli co weekend to już historia, ale warto o tym pamiętać.
Zanim zacząłem robić bity we Fruitym, miksowalem pętle w Mixmanie, to byl program! He he. Sam coś nawijałem ale to była porażka. No i tak lipa i smród przeobraziły się w prawdziwe bity hiphopowe. Należy wspomnieć, że siedziałem nieraz po 10 godzin przy Fruity i trzaskałem biciwa."
W tym czasie zaczęła się też współpraca ze Sferą, wspólne nagrywki i koncerty, oraz powstał i ukazał się nielegal "Patrz i Płacz", owoc współpracy Tektywa, Stopy i Rzensy.
Projekt Dwie Strony Miasta umarł śmiercią naturalną, chociaż niektórzy twierdzą, że mógł to być nowotwór... Naturalną koleją rzeczy było włączenie się Słonia do składu ŁEZ SIEDEM i już w pełnym, czteroosobowym składzie pracowaliśmy nad płytą "WIELKI SEN"...
Obecnie ŁEZ SIEDEM się rozpadło, Stopaa wraz z Siwym (SFERA) tworzą projekt "PROFORMA", Tektyw nagrywa w podziemiu a Rzensa zajmuje się pracą - handlem w sieci.
CZŁONKOWIE
Brak artystów.
PŁYTY
LEGAL
LEGAL